CERF 2009 VA FI MAI BUN SAU ULTIMUL

sâmbătă, 31 ianuarie, 2009 la 12:48 pm

Aseară, la Colocvio (Nicolae Caranfil 27), Prodigy PR a facilitat o discuţie între organizatorul CERF, Expotek, şi bloggeri sau diverşi implicaţi online. Agenţii de creaţie şi publicitate interactivă, voci puternice, antreprenori etc. După ultimele ediţii, la care atît numărul expozanţilor cît şi acela al vizitatorilor relevanţi s-a subţiat îngrijorător, Expotek îşi propun anul acesta să îmbunătăţească major calitatea evenimentului. Cum? În primul rînd făcînd să se întîmple lucruri tentante pentru publicul pasionat de noutăţi şi amator de experienţe memorabile în domeniul IT & C, gadgets, aplicaţii şi aşa mai departe.

Concret. Care este portretul robot al unui organizator de tîrguri în România? O companie care face bani din subînchirierea către expozanţi a unor spaţii închiriate  de la alţii. Adaugă la treaba asta ceva servicii de amenajare, facilităţi care în cele mai multe cazuri se rezumă la o priză, o masă, un scaun, pereţii ce delimitează standul şi nişte bartere media prin care promovează evenimentul. E treaba expozanţilor să-şi organizeze happeinguri la stand sau în vreun spaţiu central, să-şi crească relevanţa in comparaţie cu alţi expozanţi şi, în consecinţă, să-şi transforme participarea la tîrg în beneficii reale de vînzări şi de brand.

Expotek promite să-şi depăşească mult acest rol cu ocazia CERF 2009. În primul rînd prin a impune expozanţilor un nivel superior de calitate atît din punctul de vedere al produselor expuse, cît şi din cel al interacţiunii cu vizitatorii. Mai multe evenimente, mai multe produse în premieră, mai multe demonstraţii şi tutoriale, mai multe facilităţi pentru expozanţii cu interes preponderent în zona business to business. Nota bene: toate astea chiar şi fără a mai închiria  spaţii delimitate tuturor expozanţilor pe toată durata CERF, Expotek bazîndu-se mai degrabă pe optimizarea atracţiilor (mai mult sau mai puţin interactive)  pentru public.

Mai sînt vreo şase luni pînă la CERF. Timp ar fi, cu ştiinţa şi putirinţa pare să fie mai anevoios dar, vorba cîntecului, „with a little help from my friends”, ar putea ieşi ceva. Organizatorul este dispus chiar la o ediţie de mai mici dimensiuni (ca spaţiu şi număr de expozanţi) dacă asta va cere îmbunătăţirea calitativă a evenimentului. Ce are echipa Expotek de făcut, printre altele? Să-şi asigure colaborări cu oameni şi companii cu know-how în businessul de evenimente şi conferinţe, să înveţe să spună nu expozanţilor care nu aduc nimic nou sau atractiv, asumîndu-şi renunţarea la ei de pe lista de participanţi, să cheltiască mai mult, să privească tîrgul ca pe un organism viu, mişcător, nu ca pe un elefant imobil, ca pînă acum.

Un pic nepregătiţi şi nefamiliarizaţi cu nevoia de lucruri concrete a bloggerilor cei doi vorbitori din partea Expotek. Ba chiar uşor nefamiliarizaţi cu limba română, dar poate că în businessul de „fairs and exhibitions” forma corectă este, de fapt, „să aive”. Probabil că vom mai reveni cu amănunte.

Foto: la Zoso.

Link-uri:

Au mai scris pe blog: