E totul în RT!
Hai că e simplu. În condiţiile unui Twitter din ce în ce mai valoros şi mai puternic peste tot în lume, din ce în ce mai prezent în filmele momentului mulţumită chiar forţei lui în multe alte teritorii, în România e mort. Şi zău dacă mă interesează de ce a murit şi jur să nu aud niciuna dintre teorii, niciunul dintre procesele de intenţie despre cum X sau Y au distrus sau au încercat să confişte Twitter în România.
Dar serios, e simplu! E totul în RT. Mi se pare jenant ca un articol bun, aruncat pe Twitter de un user cu peste 10,000 de followeri, să primească doar cel mult câteva (puţine) zeci de retwit-uri pe parcursul unei zile. Şi asta ştiţi de ce se întâmplă? Pentru că unii, câţiva, ne-au băgat în cap că, prin RT, slugărim, pupăm în fund, cerşim atenţie etc. Şi ne-au mai băgat ceva în cap, la fel de dăunător: impresia că, dacă trei-patru conturi cu un număr mare de followeri au dat deja RT la respectivul subiect, conturile mai mici sunt irelevante în matematica traficului.
E banal. E ca la vot. E ca atunci când decidem că votul e un punctuleţ într-un întreg Univers şi nu o declaraţie personală. Ştiţi de ce Twitter funcţionează mult mai bine în alte lumi? Pentru că acei utilizatori se bucură să fie parte din forţa locală a maşinăriei. Imaginaţi-vă următorul scenariu: CNN Breaking News (17.5 milioane de followeri) anunţă ceva de importanţă globală şi 95% din acei followeri zic ca în România „a, păi dacă a dat-o CNN ştie deja toată lumea, de ce aş dau eu RT pentru cei 150 de followeri ai mei?”
E jenant de uşor de priceput. Ei „dau RT” pentru că vor să fie parte din angrenajul de răspândire a informaţiei şi pur şi simplu nu-şi pun problema că poate cineva se va îmbogăţi de pe urma celor zece clicuri în plus pe care le vor genera prin urmăritorii lor. Ştiu mulţi români care sunt pe Twitter de mai bine de cinci ani. Ba chiar ştiu câţiva care foloseau Twitter şi mai devreme, pe post de bulletin board pentru grupul cu care puneau la cale întâlniri, fotbal sau business-uri. Dar mai ştiu mulţi alţi români care au fugit de pe Twitter pentru că „e prea mult zgomot”. Desigur, ei îşi aruncă în continuare link-urile automate în el, fără urmă de interes pentru link-urile altora. În mare, Twitter RO a ajuns un fel de cutie cu maculatură în care foarte mulţi nu fac decât să mai arunce câte un self promo şi asta doar de la distanţă, prin plug-in-uri.
Dacă ai cont şi l-ai folosit la un moment dat zilnic, aş putea crede că încă mai intri în fiecare zi, măcar pentru câteva minute. Ce-ar fi să le foloseşti pentru minimum trei RT-uri la content .ro, date pur şi simplu de dragul îmbunătăţirii capacităţii Twitter RO de a viraliza conţinut? Nu endorsezi pe nimeni, pur şi simplu recomanzi conţinut şi faci lucrurile să se mişte. Şi poate, în timp, dacă o să încetăm să credem că Twitter chiar e mort în România, am putea începe din nou să ne întâlnim la o bere, la o supă în scop caritabil, la o cursă de biciclete şi aşa mai departe… Hai că e simplu…
păi și capra vecinului?
Zise acel pretios blogger care se lauda cu faptul ca el nu urmareste decat 10-15 persoane pe twitter?
nu se laudă. mă rog, retarzii pricep mai greu diferența dintre „nu am timp să urmăresc mai mult și nu vreau să fiu acel prieten cu toți care urmărește mulți” și „se laudă că el nu urmărește”. fii prost in continuare, ești anonim, e cea mai bună metodă»
Vezi ca argumentul cu „anonimul” nu esti in masura sa-l folosesti atata vreme cat scrii, si-ai scris multi ani pe zoso.ro, nu pe valipetcu.ro. Daca iti declinai identitatea din prima zi in care ti-ai facut blogul, asa cum a facut petreanu, cabral, si multi altii de prin online, inclusiv blogger-ul pe al carui blog ne aflam, da, argumentul era valid venind din partea ta. Altfel el este nul. Tu ti-ai declinat identitate nu pentru ca ai vrut, ci pentru ca n-ai avut incotro in momentul in care ai inceput sa castigi bani din el.
In rest, nu te sfiesti sa jignesti, ca in momentele tale de restriste sa te vaiti pe twitter neintelegand de ce primesti fix ceea ce oferi. Si anume injurii si jigniri absolut gratuite.
dap, petreanu n-a scris decât vreo 2 ani pe un blog anonim pe blogspot.
și, ca și în cazul eu, cine trebuia să știe nume, știa.
deci iar incoerențe și minciuni, sub pavăza anoinimității. dă-i înainte cu curaj, anonimule, sigur tu știi cum stă treaba, noi restul suntem mai fraieri.
JVC, aplic şi eu, cum pot, o regulă de bun simţ: habar n-am cine eşti, cu Vali mă cam ştiu de câţiva ani fără să ne fim datori unul altuia altceva decât bună cuviinţă sau câte o înjurătură amicală. În consecinţă, nemulţumirile tale adresate direcţionat şi tendenţios primesc un avertisment firesc. Mi-ar părea rău să-ţi restrâng accesul în acest spaţiu doar din cauza unor pasiuni prea intense. Îţi mulţumesc.
După părerea mea puterea Tweeter-ului sta in interacționea mult mai apropiată si rapidă între utilizatori/utilizatori sau utilizatori/companie. Subt cunoscute cazurile de raspunsuri celebre date de companiicum ar fi angajarea la Aldi vs McDonalds.RT-i-l are valoarea sa dar nu trebuie tratat ca like-ul de pe Facebook. Quote RT-ul cred că ar face mai interesant Tweeter-ul in România dar fiind o nației spălată pe creier de vizualizare si like in locul dezbaterii unei idei pe mai multe planuri m-a îndoiesc ca o să prindă
Şi eu sunt mare amator de quote RT şi uneori intru special de pe telefon ca să-l pot folosi. Cât despre interacţiunea asta rapidă…mi-e teamă că utilizarea TWT pe post de chat a îndepărtat multă lume.
Nu pe post de chat ci de dezbatere
Desi era o vreme in care eram efectiv obsedat, adica ma trezeam noaptea ca sa verific mesajele de pe Twitter, in momentul de fata dau rt/tweet doar la articolele pe care le citesc. Mi se parea aiurea sa dau mai departe articole necitite.
Citeşte mai mult! Şi mai repede! :p
la influencerii astia mari tweetul e pe bani. cand m-am dus eu sa ii rog sa vb despre mica mea afacere au zis „coane, dau, dar imi ramai dator” pai cu atitudinea asta m-am mai dus a doua oara? mai ales ca n-am primit nici un click pe linkul ala….
Eu o să dau RT lui @zoso care a dat RT pt @copolovici. Să trăiască toate caprele!
tu ești ocupat. și se știe că jurnaliștii nu știu cu linkurile, cu onlineul…
N-am mai vazut nici un #followfriday sau #deurmarit de multa vreme. Era un mod bun de a introduce conturi interesante dar mai putin urmarite. Poate reinviem
eu credeam ca twitterul e mort in romania fiindca e o porcarie inutila. am lucrat in cateva companii de software maricele si nu avea NIMENI cont de twitter. au incercat la un moment dat vreo 2 marea cu degetul dar s-au plictisit in cateva luni. si vorbesc de programatori, majoritatea de web, care sunt conectati la tehnologie si la noutati si la social media.
Nu vreau să sune condescendent, dar nu văd neapărat o legătură trainică între apartenenţa la lumea IT şi utilizarea reţelelor sociale. Cred că ele sunt, în esenţă, mai degrabă despre content şi mai puţin despre susţinerea şi formalizarea lui tehnică. Twitter are marele avantaj-dezavantaj de a te forţa să-i pricepi mecanismul, că nu e facil şi gata de utilizat imediat după crearea contului. De-aia probabil multe companii româneşti încă nu i-au descoperit utilitatea decât la nivelul tristului „suntem pe Twitter”.
ca si un prim pas, mie mi-ar placea sa vad o crestere in utilizarea Twitter-ului in Romania, macar pana la pragul in care putem vedea/programa sa vedem Trend-urile in Romania.
Problema nu mi se pare in lipsa influencerilor cu +10k followeri, ci cresterea interactiunii pe platforma (nu neaparat doar RT).
Discutam acum putin mai bine de o luna cu un tip de la Twitter si spunea ca partea de trend-uri, de exemplu, (dar care este relevanta pentru nivelul utilizarii platformei intr-o anumita zona geografica) nu poate fi actualizata in Romania, pentru ca nu se atinge target-ul de cateva zeci de mii de tweet-uri/RT-uri pe un anumit hashtag.
relevant pentru cresterea utilizarii Twitter in Ro ar fi si o buna filtrare a continutului de catre cei care isi permit (influenceri, persoane publice). ar fi mai fain ca si mai multi sa creeze continut special pentru Twitter sau sa comunice diferit un mesaj care il promoveaza si pe Fb/someplace else. in al doilea rand, un know-how pentru toti userii prin care sa inteleaga cum sa foloseasca eficient Tw ar fi util. cred ca multi nici nu stiu si nu inteleg beneficiile Tw.
pana acum, la noi am vazut concret o singura televiziune de stiri generaliste care isi promoveaza zilnic contul de Twitter pe post, dar am vazut mai multe #hashtag-uri popularizate in offline, pe la diverse emisiuni, dar le cam bate vantul pe Tw, tot pe Fb le folosesc oamenii.
ideea de a strange comunitati, event-uri in jurul unui #hashtag mi se pare un prim pas bun de a realiza un incentive pentru useri.
Problema sigur nu e în lipsa influencerilor, nu cred că am lăsat să se înţeleagă asta, ci în lipsa de interes. Iar Twitter este, oricum am da-o, despre content. La baza unui event sau a unei mişcări e tot content, vrem ca oamenii să afle despre, deci scriem, postăm, anunţăm. După care, chiar dacă subiectul ne tentează şi rezonăm cu el, ne întrebăm oae cui facem plua mare dacă suflăm în subiectul respectiv. Şi ne blocăm intenţia.
Problema primordiala legata de lipsa RT-urilor are legatura directa cu calitatea continutului creat local.
De ce as da RT pentru ceva in care nu cred sau cu care nu sunt de acord?
Si Twitter e mort in .ro pentru ca Facebook e pe val. Nu le poti face pe amandoua – mai bine zis masa de oameni nu le poate face pe amandoua. Twitter este despre calitate, angajament ceea ce cere discernamant.
Pe Facebook dai like si share. Nici macar nu citesti ce e in spate, daca iti place poza cu pisica sau tzatzele prezentate dai mai departe.
Chiar nimic-nimic demn de redistribuit? Poate nu urmăreşti pe cine trebuie? Şi oare Tw şi Fb sunt despre şi pentru acelaşi public?
Imi place sa cred ca urmaresc oamenii care au ceva de spus si cu care rezonez.
FB si TW nu au acelasi target. Tw e pentru calitate, continut (la mine), FB pentru a tine legatura cu prietenii.
Păi dacă urmăreşti pe cine trebuie, cum rămâne cu „Problema primordiala legata de lipsa RT-urilor are legatura directa cu calitatea continutului creat local. De ce as da RT pentru ceva in care nu cred sau cu care nu sunt de acord?” Păi şi dacă sunt publicuri diferite cum rămâne cu „Nu le poti face pe amandoua – mai bine zis masa de oameni nu le poate face pe amandoua.”?
:) E simplu.
Cei pe care ii urmaresc din .ro (destul de putini) ofera putin continut localizat cu care sa fiu de acord. Cand e ok, merge RT, rata e foarte mica.
Exact ce iti spun: marea masa nu vrea/nu poate sa intre in ceva de calitate. FB e accesibil si superficial si de aia a prins.
Cei care le fac pe amandoua sunt putini. Oamenii capabili sunt putini. Cand ai 10000 de oameni care invart intre ei continut de TW, e normal ca TW sa fie jos. nu poti concura cu milioanele de pe FB.
In partea cealalta ai cateva milioane care dau like si share orbeste dar fara valoare. Chiar citisem de curand articolul legat de traficul trimis de conturi cu multe like-uri. E zero, datorita calitatii celor de pe FB si superficialitatii de acolo.
@ionut balan
Probabil nu inteleg eu ce intelegi matale prin continut. As putea sa te dau exemplu chiar pe tine, care versi pe twitter cate 4-5 linkuri odata spre articolele tale. Pe care sa il citesc prima data? Carui articol sa ii dau RT? Cu care sa interactionez? Nu ma pot hotari, asa ca voi catalog acea suita de mesaje consecutive drept spam/zgomot, nu continut.
Pentru mine una s-a incheiat „era” Twitter de cand au inchis TweetDeck pe Android. A fost cea mai aplicatie pentru twitter ever.
Si la mine s-a incheiat era Twitter cand TweetDeck s-a dus in balarii… De cand folosesc aplicatiile dedicate de Facebook & Twitter…
Am ramas la Facebook si urmaresc oamenii si paginile necesare care imi furnizeaza stirile necesare ce le consumam si pe Twitter.
E drept ca Twitter si feed-ul RSS (care e si ala in paragina) au chestii mai nisate si mai smart… problema e ca in ultima vreme nu mai am timpul necesar sa urmaresc tot ce urmaream odata…
Îmi pare rău, Eugen Spatulă, comentariul tău este tendenţios şi nu aduce nicio informaţie utilă în legătură cu subiectul discutat.